Friday, July 27, 2012

Araç muayenesi


Az önce araç muayenesinden geldim, sıcak sıcak anlatayım.






2 gün önce muayene için tekel konumunda bulunan Tüvturk'a internetten bağlandım ve randevumu aldım: 27.7.2012 sabah 8:30, Hadımköy. Tamam.




Düzgün yönlendirme tabelaları bulunmadığından hafif kaybolarak 8:45'de muayene istasyonuna vardım.

Muayene hatlarının solundaki binaya girdim (giremedim) Kuyruğun sonuna girdim. "İşlem sırası ve sıra almak" için numara alma kuyruğu. Önümde 5 kişi vardı ama 12 dakika sonra hala 5 kişi vardı.

Sıradaki kişi numara almak için gerekli bilgileri bir türlü giremiyor, diğerleri de her kafadan bir ses metoduyla beyhude bir şekilde yardım etmeye çalışıyordu.

Cengaver bendeniz dayanamayıp bir gişedeki elemana, ekrana girişte sorun olduğunu söyledim. Meğerse sıradaki kişi randevulu giriş yerine randevu alma seçeneğini seçiyor ve bir türlü yeni randevu alamıyormuş.

Neyse, bu yeni bilgi ışığında kuyruk hızla ilerledi ve sıra bana geldi. Giriş ekranına sadece plaka yazmanız yeterli oluyor. Ben de yazdım ve...

"Randevu sürenizi geçirdiniz" yazdı, sıra numarası da vermedi. Harika. Az önceki gişe elemanına ekranın verdiği hatayı söyledim, "hallederiz" türk mimiğini yaptı. Sonuçta numarasız olarak işleme girdim.

Size şunları söylemek isterim:

- Sadece nakit para kabul ediyorlar.

- Sadece evrakların orijinallerini kabul ediyorlar.

- Yanınızda tc kimlik numaralı bir kimlik (orijinal) götürmelisiniz.

- Bence egzoz muayenenizi önceden yaptırın. Orada hem beklersiniz hem de köküne kadar zorluyorlar aracı, orada sürpriz yaşamayın.

 Gişedeki eleman, "sizi adınızla çağıracaklar" dedi. Tamam.

Dışarıya çıkıp bekledim. Orada 6 hat var, sıra gelince adınızı ve hat numarasını anons ediyorlar. Arabanızı söylenen hatta götürüp anahtarı orda bekleyen elemana veriyorsunuz ve muayene başlıyor.

10 dakika kadar sonra ben de anons edildim ve aracımı elemana teslim ettim. O andan sonra hattın diğer ucuna yürüyüp aracınızı bekliyorsunuz.




İşte bu beklemenin sonunda gariplikler başladı. Önce sonuna kadar çalışan ve satın aldığımdan beri en ufak bir sorunu olmayan aküm bitti! Arabamı dışarı iterek çıkardılar. Orada bekleyen başka bir abinin destek kablosu vardı, aküyü hallettik öyle. Allah o abiden razı olsun.




Arabamda bir tane AĞIR kusur çıktı! Nasıl ya?



Sol dış ayna üzerinde bulunan sinyal çalışmıyor! Ama 4 sarı sinyalde sorun yok. Olsun, ağır kusur.

Amirle görüştüm ve şu harika bilgileri aldım. Yaşasın güzel ve mantıklı ülkem!

Eğer araçın dış aynalarında sinyal özelliği yoksa veya araba amerikan arabasıysa bu özellik aranmıyor. Amaa dış aynalarda sinyal özelliği varsa çalışır durumda olacak.

Bu arada, eğer yangın söndürücünüz yoksa hafif kusur, YUH!




Böylece istasyonun yanındaki elektrikçi Ağrı'lı bir abinin yerine gittim; ampul takılırken, bir çayını içtim, sohbet ettik. İş bitince muayene istasyonuna geri.

Ağır kusuru 1 ay içinde aynı yerde ücretsiz kontrol ettirebiliyorsunuz.

Bu sefer önce 0850 222 8888'den "tekrar muayene" randevusu aldım. Numara kuyruğuna girdim. Numaram görününce gişeye gittim, ağır kusur kağıdımı verdim ve  beklemeye başladım. Saat 10:30'du. Tekrar muayenesi bekleyenler önde değil arkada bekliyorlar.




Saat 11:15'de sıkılıp durumumu sordum. 3.ymüşüm. Güya tekrar muayenesine öncelik veriliyor.

Saat 11:30'da amire şikayete gittim, resmi araçlar daha öncelikli olduğu için bekliyormuşum dedi, pek inandırıcı bulmadım.

Saat 11:35'de yarı yaşımda ama kendini Allah zanneden bir hırt tarafından sinyallerim kontrol edildi.

Saat 11:45'de de ruhsatımı işlenmiş olarak aldım.










Peki, eski sistem yozlaştı diye bu yeni sistemi tüv ve doğuşun tekeline verdiler ya, sistem şimdi pırıl pırıl.




Sabah ilk muayenemde, arkamda bir kamyonet vardı, herhangi bir yerine bakmadılar, hatta far ölçümünü de benim arabamdan yaptılar, nasıl? Özel kuruluşta da çark işliyormuş.

Bir de sayın muayene yapan 18-25 yaşındaki elemanlar. Allah değilsiniz, öyle gibi davranmayın, inandırıcı olmuyor.




Boşuna yarım günümü yedim ama hiç olmazsa 2 yıl rahatım. 

Bir de, gece arkamdaki freni tutmayan ve farları şaşı kamyonet nasıl trafiğe çıkmış artık biliyorum.


























No comments:

Post a Comment